Kriminalvarden.se använder cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig.

Var är den häktade?

Vet du inte på vilket häkte din man, fru, partner, släkting eller vän är?

Du kan enkelt hitta honom eller henne.
Skriv ett brev och lägg det i ett kuvert.
På kuvertet skriver du personens namn
och personnummer.

Du måste skriva personnumret
eftersom det kan finnas flera personer
med samma namn som är häktade.
Sedan lägger du kuvertet i ett annat kuvert.

Du postar det yttre kuvertet till
den här adressen:
Kriminalvården
Klientenheten
601 80 Norrköping

Kriminalvården skickar vidare
ditt brev till rätt person,
och sedan kan din man, fru, släkting eller vän
skriva eller ringa till dig.

Det är svårare att ringa
Om du ringer till Kriminalvården
kanske den som svarar inte kan tala om för dig
var den person du söker finns.

Alla personer som är häktade
skyddas av sekretess.
Sekretess betyder att Kriminalvården inte får
tala om för någon annan att personerna är häktade
och var de är.