Kriminalvården

Kriminalvården logotyp

Administratör till Frivården Hudiksvall

Administratör till Frivården Hudiksvall

Frivården Hudiksvall Sweden

Arbetsplatsbeskrivning

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för anstalter, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Läs mer om frivården Hudiksvalls verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/hudiksvall/#verksamhet

Frivården är den del av Kriminalvården som äger rum ute i samhället och övervakar klienter som är villkorligt frigivna, har skyddstillsyn, samhällstjänst eller övervakas med hjälp av fotboja. Frivården Hudiksvall är centralt beläget i Hudiksvall och består av 13 medarbetare. Till vårt kontor söker vi nu en administratör på deltid 80%.

Arbetsbeskrivning

Som administratör ingår du i en grupp om två deltidstjänster med huvudsakligt ansvar för vanligt förekommande administrativa uppgifter. Arbetet innefattar också bemanning av reception och innebär därmed en viktig roll i det förebyggande säkerhetsarbetet genom att ansvara för kontorets inpassering till besöksavdelningen. Du ansvarar för att klientens identitet fastställs, att ärendet kontrolleras och att klientens tillstånd klargörs innan personen tillåts komma in i våra lokaler. Detta för att i möjligaste mån inte släppa in okända eller påverkade personer i våra lokaler. Du ansvarar för att tillsammans med övrig personal under säkra förhållanden avvisa klieneter som utgör en säkerhetsrisk.

Du ansvarar vidare för arkiv, diarium, posthantering, beställningar, ekonomiadministration och registrering i de klientadministrativa systemen. Det kan exempelvis röra registrering och expediering av beslut och personutredningar utifrån frivårdens del i rättskedjan.

Genom reception och kansli representerar du Kriminalvården med ett förtroendeingivande och korrekt bemötande gentemot klienter, samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls samtidigt som du har kännedom om offentlighetsprincipen.

Kvalifikationer

Arbetet som administratör är en servicefunktion vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Du är lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Du är också flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer.

Din samarbetsförmåga är mycket god och du har därför lätt för att bygga relationer. Du kan ta ansvar för din uppgift där du självständigt driver dina processer vidare. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och har en väl utvecklad administrativ förmåga.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, gärna administrativ eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort

Meriterande
• Erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av diarieföring.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom Frivården.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Deltid

Tillsvidareanställning med omfattning på 80%. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan

Ansök senast: 2019-12-18
Referensnummer: A918326
Du är välkommen att söka:

Lön

Löneform: Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Arbetstid: Dagtid

Kontakt

Kontaktperson

Reine Lif
Kriminalvårdsinspektör
0650-57 80 03

Fackliga företrädare

Britt Sjöberg
OFR/ST
0243-79 10 17

Petra Svensk Berggren
SEKO
026-4561357

Agneta Gärdin
SACO
0650-57 80 12

Övrigt

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ett jobb för dig!

Skicka en påminnelse till dig själv eller tipsa en kompis.

Skicka länk

Genom att klicka "skicka länk" godkänner du att dina uppgifter skickas över internet via epost.