Kriminalvarden.se använder cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig.

Kriminalvården logotyp

Administratör till häktet Saltvik

Arbetsplatsbeskrivning

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Läs mer på vår hemsida www.kriminalvarden.se

Kriminalvården Region Nord söker nu en administratör till häktet Saltvik. Verksamhetsområdet Saltvik består av häktet Saltvik och anstalten Saltvik samt anstalten Ljustadalen. På anstalten Saltvik finns en av landets tre säkerhetsenheter, två normalavdelningar, en ungdomsavdelning och ett häkte. På anstalten Ljustadalen finns en öppen kvinnoanstalt. Verksamheten på Saltvik har plats för totalt 191 intagna och Ljustadalen 20 intagna och sysselsätter tillsammans cirka 240 anställda.

Arbetsbeskrivning

För arbetsuppgifter i form av klient- och verksamhetsadministration söker vi nu en administratör till häktet. Exempel på arbetsuppgifter är att ta emot och administrera klienters kallelser till förhandlingar, administrera och dokumentera delgivningar till klienter, administrera olika förfrågningar från klienter till domstolar, åklagare och polis, posthantering samt i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter. Då handläggningen är en del av rättsprocessen krävs noggrannhet och struktur. I arbetet ingår också kontakter med andra myndigheter och organisationer.

Kvalifikationer

Vårt grundläggande krav är fullständig gymnasieskolekompetens eller gymnasieexamen, men du får gärna ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Utbildning på högskolenivå är meriterande. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete med liknande arbetsuppgifter, där erfarenhet av arbete inom Kriminalvården är meriterande. Du har god IT-kompetens, administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stabilitet, flexibilitet, stresstålighet, ett pedagogiskt förhållningssätt och god samarbetsförmåga värderas högt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vi förutsätter att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tro på att människan är utvecklingsbar.
Körkort är ett krav.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse<br/>Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan

Ansök senast: 2017-08-27
Referensnummer: A703530
Du är välkommen att söka:

Gör ansökan

Lön

Löneform: Individuell lönesättning tillämpas.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontakt

Kontaktperson

Henrik Bergqvist
Kriminalvårdsinspektör
0611-868 78

Fackliga företrädare

Stefan Persson
OFR/ST
0611-866 00 vxl

Peter Hemström
SEKO
0611-867 12

Monica Olausson
SACO
0920-21 40 10

Övrigt

Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-101029

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.