Kriminalvården

Kriminalvarden.se använder cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig. Läs mer om cookies och hur vi skyddar dina personuppgifter.

Kriminalvården logotyp

Kriminalvården söker administratör (vikariat 50%) till kansliet, VO Stockholm Väst

Kriminalvården söker administratör (vikariat 50%) till kansliet, VO Stockholm Väst

Stockholm Väst Sweden

Arbetsplatsbeskrivning

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för anstalter, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/

Verksamhetsområdet Stockholm Väst är en del av region Stockholm och består av behandlingsanstalten Färingsö med 55 platser för kvinnor i säkerhetsklass 2 och 3 samt den öppna anstalten Svartsjö med 55 platser för män i säkerhetsklass 3. Båda anstalterna ligger ca 35 km väster om Stockholm i Ekerö kommun. Verksamheten leds av en Anstaltschef och fyra Kriminalvårdsinspektörer.

Inom anstalten Svartsjö driver Kriminalvården ett jordbruk på ca 400 ha med ekologisk produktion. Huvudinriktningen är växtodling, nötköttsproduktion, parkskötsel samt snickeri. Produktionen vid anstalten Färingsö består i huvudsak av montering/förpackning, keramik, enklare träarbeten och växthus samt skötsel av anstaltens utemiljö.

Arbetsbeskrivning

Som kansliadministratör ansvarar du bland annat för registrering i Kriminalvårdens klientadministrativa system, beredning av strafftidsbeslut, expediering av klienthandlingar, fakturahantering, posthantering, arkivering samt diarieföring. Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med två andra administratörer som tillsammans sköter anstalternas kansli, intagnas löner och övriga medel.

Du medverkar i arbetet med registrering och expediering av beslut, domar m.m. rörande klienter. I arbetet ingår kontakt med andra myndigheter och organisationer, främst per telefon.

Arbetsuppgifterna innebär externa kontakter där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Detta innebär att du behöver ha god kännedom om offentlighetsprincipen och samtidigt kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

Du förväntas iaktta noggrannhet och följa de instruktioner för administrativt arbete som föreligger såväl lokalt som nationellt. Du ska medverka till att driva verksamheten framåt utifrån gällande uppdrag.

Kvalifikationer

Vårt grundläggande krav är fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi, kontor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Utbildning på högskolenivå är meriterande.

Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete med liknande arbetsuppgifter.

Då handläggningen är en del av rättsprocessen krävs noggrannhet och struktur. Service, stabilitet, flexibilitet, stresstålighet, god prioriteringsförmåga och en bra samarbetsförmåga värderas högt. Du har god IT-kompetens, administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vi förutsätter att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Deltid

Varaktighet: 6 månader eller längre

Tillträde snarast möjligt

Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2020-03-31 med ev. möjlighet till förlängning

Tidsbegränsat till: 2020-03-31

Ansökan

Ansök senast: 2019-09-02
Referensnummer: A892959
Du är välkommen att söka:

Lön

Löneform: Månadslön
Individuell lönesättning tillämpas

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Arbetstid: Dagtid
Vardagar, måndag-fredag

Kontakt

Kontaktperson

Marcus Bergström
Kriminalvårdsinspektör
08-559 380 14

Lamine Ahmed Malek
Personaladministratör
08-559 380 04

Fackliga företrädare

Margot Jellinek
SEKO
08-559 380 09

Mikaela Heimer
SACO
08-559 384 66

Mia Keinänen
OFR / ST
08-559 381 08

Övrigt

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.

Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då utförs en säkerhetsprövning med registerkontroll innan beslut om anställning fattas. I dessa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.


Ett jobb för dig!

Skicka en påminnelse till dig själv eller tipsa en kompis.

Skicka länk

Genom att klicka "skicka länk" godkänner du att dina uppgifter skickas över internet via epost.