Kriminalvården

Kriminalvarden.se använder cookies för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt för dig.

Kriminalvården logotyp

Personaladministratör till verksamhetsområde Umeå (vikariat)

Umeå Sweden

Arbetsplatsbeskrivning

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Läs mer på vår hemsida www.kriminalvarden.se

Kriminalvården, Region Nord, söker nu en (1) vikarierande personaladministratör till verksamhetsområde Umeå, med placering vid anstalten Umeå. Vikariatet sträcker sig fram till och med 2018-12-31. Verksamhetsområde Umeå består av anstalten Umeå, anstalten Sörbyn och häktet Umeå. Verksamheten leds av en kriminalvårdschef tillsammans med ett antal kriminalvårdsinspektörer.

Arbetsbeskrivning

Som personaladministratör ansvarar du, tillsammans med respektive kriminalvårdsinspektör för kortsiktig och långsiktig personalplanering, samt även hantering av personalärenden gentemot Kriminalvårdens servicecenter i Norrköping. Du registrerar arbetsförändringar och schemaplanering i HR-systemet Heroma. Vid behov deltar du även i rekryteringsarbetet och ansvarar för en del av dess administration. Du är stödjande och rådgivande i personaladministrativa frågor och det ingår i uppdraget att göra bedömningar utifrån gällande regelverk, riktlinjer och praxis.

Kvalifikationer

Vårt grundläggande krav är fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen. Utbildning på högskolenivå inom personal eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, ansvarsfull och flexibel. Du har god analytisk och pedagogisk förmåga, är självgående och serviceinriktad. God datorvana samt förtrogenhet med MS Office-paketets olika program, såsom Word, Excel och Outlook är en förutsättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalplanering, schemaläggning och avtal inom Kriminalvården samt om du har erfarenhet av personal- och löneadministrativa systemet Heroma. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn präglad av en tro på människors vilja och möjlighet till utveckling och förändring.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Varaktighet: 6 månader eller längre

Tillträde enligt överenskommelse.

Tidsbegränsat till: 2018-12-31

Ansökan

Ansök senast: 2018-03-05
Referensnummer: A755127
Du är välkommen att söka:

Lön

Löneform: Månadslön
Individuell lönesättning tillämpas.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Arbetstid: Dagtid

Kontakt

Kontaktperson

Diana Holma
Kriminalvårdschef
090-695 5895

Fackliga företrädare

Lars Lindström
SEKO
090-695 58 61

Maria Chicaiza
OFR/ST
090-695 58 61

Monica Olausson
SACO
0920-21 40 10

Övrigt

Inom staten erbjuds bra villkor för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension. För statliga jobb gäller också i regel individuell lönesättning. Läs mer om fördelar på www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/

Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-101029

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.